Home

Aktualności

Promocje

Firma AMM

Współpraca

Dokumentacja

FAQ

Pomoc

Kontakt

Mapa Witryny

Nowości

Szukaj

Płatności

Billing

Rejestracja

Plan Linux-Hosting - Serwery Wirtualne

CP-HostingWindows-HostingLinux-HostingDomenySklepy WWWKreator WitrynVPS i KolokacjaUsługi Inne

 

Spis treści FAQ

 
Up
Autoryzacja SMTP
Aktywacja
Serwer FTP/WWW
Domeny i subdomeny
Ftp serwera
Bazy danych
Skryptyna serwerze
Korzystanie z skryptów
Serwer poczty E-mail
Konto poczty E-mail
Iinformacje techniczne
Wszystko o domenach
Transfer serwera
Sprawy formalne
Promocja stron
BGP-4
FAQ - Serwery z IP
Serwery DNS

Kreator Witryn 2.5.0
 

 

 

 

Rejestracja nowej Domeny

 

Skorzystaj z naszych domen pocztowych:

www.email.net.pl
www.list.net.pl
www.office.net.pl

 

 Oszczędność do 70% kosztów eksploatacji Twojej drukarki Atramentowej i Laserowej


Spis Głównych tematów działu pomocy FAQ.


Bieżący temat:

Konfiguracja i zarządzanie serwerem poczty E-mail.

  1. Pod jakim adresem znajduje się program do zarządzania serwerem poczty ?
  2. Dlaczego w przeglądarce nie widzę panelu zarządzania serwerem poczty ?
  3. Jak zmienić hasło główne do administracji serwerem poczty ?
  4. Jak mogę założyć nowe konto pocztowe na moim serwerze ?
  5. Jak dodać alias do konta poczty ?
  6. Ochrona przed wirusami poczty - jak działa ?
  7. Jak działa pocztowa lista dyskusyjna na serwerze poczty ?
  8. Automatyczne dodawanie kont E-mail do listy pocztowej - jak działa ?
  9. W jaki sposób mogę zarządzać funkcją "catch all" mojego serwera pocztowego?
  10. Do czego służy i jak działa funkcja powiadamiania na serwerze ?
  11. Co się stanie jeśli przekroczę powierzchnię właściwą serwera poczty lub konta poczty E-mail ?
  12. Jak zwiększyć powierzchnie serwera poczty E-mail ?
  13. Utraciłem hasło do serwera poczty - co zrobić ?

1. Pod jakim adresem znajduje się program do zarządzania serwerem poczty ?

Program znajduje się pod adresem http://as.mojafirma.win.pl gdzie mojafirma.win.pl to nazwa mojej domeny.

Do przgladarki najlepiej wpisać tylko as.mojafirma.win.pl (bez http i WWW - przglądarka sama przekieruje nas na połączenie szyfrowane i otworzy panel administracji

Każdy serwer wirtualny uruchomiony w naszej firmie posiada równolegle uruchomiony serwer pocztowy dla domeny głównej serwera

Administracja serwerem poczty - zobacz pełen opis

To unikalne w skali Polski rozwiązanie pozwala każdemu właścicielowi serwera dowolnie w ramach pełnej puli nazw dla swojej domeny zakładać samodzielnie konta pocztowe, aliasy, autorespondery, przekierowania i SMS.

Tak więc każdy może sam konfigurować pocztę dla użytkowników serwera. To rozwiązanie jest szczególnie cenne dla większych firm gdzie jest więcej użytkowników z kontami E-mail.

Dodatkowo każde konto e-mil posiada własny panel administracyjny w którym można zmieniać hasło, numery komórek, przekierowania, autoresponder i foward.

W górę

2. Dlaczego w przeglądarce nie widzę panelu zarządzania serwerem poczty ?

Czasami bezpośrednio po aktywacji serwera użytkownik nie widzi panelu administracji serwerem poczty E-mail.

Nasze oprogramowanie korzysta dodatkowych portów 2020 i 4040.

W sieciach wewnętrznych niektórych firm, uczelni, tv kablowej  przy stosowaniu firewall i proxy itp. dostęp do tych portów jest zamknięty.

Zwróć się do administratora Twojej sieci jeśli nie widzisz panelu.

W górę

3. Jak zmienić hasło główne do administracji serwerem poczty ?

Po zalogowaniu się jako postmaster do panelu administracji serwerem poczty możesz zmienić hasło do konta postmaster.

Jest to jednocześnie hasło zarządzania cały serwerem poczty w Twojej domenie.

W górę

4. Jak mogę założyć nowe konto pocztowe na moim serwerze ?

Po zalogowaniu jako postamaster można zarządzać całym serwerem w tym zakładać nowe konta poczty.

Aby założyć na serwerze dodatkowe konto np. biuro@konkretnadomena.pl należy:
a) w przeglądarce połączyć się z programem : http://as. twoja-domena.pl login: postmaster, hasło :wcześniej nadane

b) dodać nowe konto w programie wybierając: KONTA>DODAJ NOWE>wpisać wybraną nazwę (to co będzie przed znakiem "@"), ustalić wielkość konta w MB (w ramach przyznanego limitu dla danej domeny) i inne parametry.

Pozycja "hasło" nadaje dla danego konta pocztowego hasło - tego hasła należy następnie używać do odbierania poczy z utworzonego konta (np. przez Outlook Express lub przez www)

Pozycja "poczta ma pozostawać na koncie" oznacza, że z tego konta użytkownik będzie pobierał pocztę,

Pozycja "przesyłać pocztę na konta" oznacza, że poczta będzie forwardowana na wskazane konto pocztowe

Pozycja powiadomienie SMS służy do wpisania numeru telefonu na który system będzie przesyłał informacje o otrzymanej poczcie

Pozycja "autoresponder" służy do wpisywania tekstu wiadomości automatycznej wysyłanej przez system jako potwierdzenie otrzymania wiadomości, np.: "dziękujemy za przesłanie zgłoszenia, nasz pracownik skontaktuje się z Państwem"

Po tej czynności konto istnieje już fizycznie i można z niego odbierać pocztę np. przez WWW lub Outlook Express.

Zajrzyj na strony  http://dokumentacja.amm.net.pl/as/

W górę

5. Jak dodać alias do konta poczty ?

Po zalogowaniu jako postamaster można zarządzać całym serwerem w tym zakładać nowe aliasy do konta poczty na serwerze.

Zajrzyj na strony  http://dokumentacja.amm.net.pl/as/

W górę

6. Ochrona przed wirusami poczty - jak działa ?

Na wszystkich kontach E-mail obsługiwanych na serwerach zainstalowane jest komercyjne oprogramowanie skanera antywirusowego. Działanie programu polega na wykrywaniu wirusów i ich automatycznym usuwaniu.

Po usunięciu takiego wirusa zarówno do odbiorcy jak i nadawcy wysyłana jest informacja o zawirusowanej poczcie zawierająca dane nadawcy oraz odbiorcy wiadomości. Baza wirusów skanera uaktualniana jest nawet kilka razy w ciągu dnia w związku z czym daje on prawie 100% skuteczności.

Skaner jest automatycznie włączany dla każdego konta w związku z czym nie jest konieczne zaznaczanie dodatkowych pozycji w programach administracyjnych. Powiadomienie o zainfekowanej poczcie wysyłane jest z konta postmaster@glowna-domena-serwera.pl

W górę

7. Jak działa pocztowa lista dyskusyjna na serwerze poczty ?

Lista Dyskusyjna - pocztowa

Lista pocztowa:

to baza adresów, pod które ma zostać przesłana Twoja wiadomość. Jeśli często wysyłasz E-mail o tej samej treści do danej grupy ludzi nie musisz każdorazowo wpisywać adresów, do których ma on dotrzeć - wysyłając go pod jeden  adres listy, automatycznie jest on rozsyłany do osób na niej umieszczonych.

Każdy serwer wirtualny aktywowany w EBITDA Sp. z o.o. posiada możliwość aktywowania otwartej lub zamkniętej listy dyskusyjnej. Ilość list zależna jest od opcji serwera wirtualnego.

Jednak ten sam efekt można osiągnąć za pomocą każdego nowoczesnego programu pocztowego jak Outlook czy Eudora.

Każdy z nich umożliwia wysyłkę do wielu korespondentów i stworzenie PROFESSIONALnej listy wysyłkowej z bazy naszych Klientów, którzy będą regularnie informowani o nowościach w Waszej Ofercie.

Dodawanie i modyfikacja list pocztowych
  • Nazwa listy:
    adres bez "@domena.pl" np. znajomi
  • Opis listy:
    informacja wyświetlana w panelu administracyjnym obok nazwy listy
  • Lista otwarta:
    wszyscy użytkownicy Internetu mogą wysyłać pocztę na adres listy
  • Lista zamknięta:
    tylko członkowie listy mogą wysyłać pocztę na adres listy
  • Lista moderowana:
    tylko z podanego "konta moderatora" można wysyłać pocztę na adres listy
  • konta w domenie "twoja_domena.pl":
    możliwość wyboru adresów kont założonych na serwerze
  • pozostałe konta:
    możliwość wpisania dowolnych adresów kont (konta należy wpisywać oddzielając je spacją, enterem lub przecinkiem)


    Zasada działania listy pocztowej: po wysłaniu wiadomości na adres listy wiadomość ta zostanie automatycznie rozesłana na wszystkie konta z listy. Adres listy należy umieszczać w polu "Ukryte" wiadomości .

 


W programie administracyjnym serwera poczty istnieje możliwość moderowania list pocztowych:

a) lista otwarta: na listę można pisać z dowolnego adresu E-mail,czyli E-mail wysłany z dowolnego adresu zostanie rozesłany do wszystkich zapisanych na listę

b) lista zamknięta: na listę mogą pisać tylko użytkownicy których adres znajduje się na liście, czyli wiadomość wysłana przez jednego z użytkowników trafi na wszystkie inne adresy E-mail wpisane na listę

c) lista moderowana: na listę mogą pisać tylko wybrane osoby których adres E-mail podany jest jako adres moderatora. Wiadomości z innych adresów są automatycznie usuwane i nie są przesyłane na żaden adres.

Przy wyborze listy należy zwrócić uwagę na to kto będzie użytkownikiem listy. Jeśli np. ma to być tylko lista do rozsyłania informacji do użytkowników należy wybrać listę moderowaną, na którą można pisać wyłącznie z adresu podanego jako moderator, listy z wszystkich innych adresów (np. odpowiedzi) są usuwane i nie otrzymują ich inni użytkownicy listy, jak to jest np. w przypadku listy zamkniętej.

W ramach każdej z domen możliwe jest uaktywnienie listy pocztowej (automatu do rozsyłania E-maili jednocześnie na wiele kont). Zakładanie listy odbywa się z panelu administracyjnego serwera poczty.

Aby uaktywnić automatyczne dodawanie kont do listy należy zaznaczyć tą opcję przy zakładaniu listy.

W górę

8. Automatyczne dodawanie kont E-mail do listy pocztowej - jak działa ?

Automatyczne dodawanie adresów do listy pocztowej:

W ramach każdej z domen możliwe jest uaktywnienie listy pocztowej (automatu do rozsyłania E-maili jednocześnie na wiele kont). Zakładanie listy odbywa się z panelu administracyjnego as.domena.pl. Aby uaktywnić automatyczne dodawanie kont do listy należy zaznaczyć tą opcję przy zakładaniu listy.

Dodawanie kont może odbywać się na dwa sposoby:

1) wysłanie przez użytkownika pustego E-malia z tematem: "subscribe" (koniecznie małymi literami) na adres listy

2) przez stronę i umieszczenie na niej odpowiedniego okna do dodawania adresów E-mail:
- należy w treści strony umieścić odpowiedni kod przesyłający E-malia z tematem "subscribe" na adres listy. (razem z cudzysłowami)

Wypisanie się użytkownika z listy jest możliwe po wysłaniu przez niego z danego adresu pustego E-malia z tematem "unsubscribe" co należy zaznaczyć w wysyłanej wiadomości.

W jaki sposób można dodawać adresy E-mail do listy pocztowej wprost z mojej strony www?

Przykładowy skrypt pozwalający na umieszczenie na stronie okna subskrypcji znajduje się poniżej:

Należy  wprowadzić własne dane: adres listy, dodatkowe parametry strony itp. oraz wgrać na serwer z  rozszerzeniem .php

<tr><td>
<table width="380">
<tr>
<td colspan=2 class="tytul" ><p class="tytul">
Subskrybuj aktualno¶ci</p>
</td>
</tr>
<form name=subscribe action="aktualnosci.php" method="post">
<tr>
<td width="50%" td class="tlo">
<p class="text">Podaj E-mail</p>
</td>
<td width="*" class="tlo">
<input type=text name=email>
</td>
</tr>

<tr>
<td colspan=2>
<p align=right>
<a href='javascript:document.subscribe.submit()' class="mail">Subskrybuj</a> |
<a href='javascript:document.subscribe.reset()' class="mail">Wyczy¶ć</a>
</p>
<br>
</td>
</tr>
</form>
<?

if (isset($email))
{

if((!ereg("^([a-z])([-\.a-zA-Z0-9])*(@){1}([a-z])([-\.a-zA-Z0-9])*$",escapeshellcmd($email))))
{
?>
<tr>
<td colspan=2>
<p class=text><font color=red>Podałe¶ błędny E-mail!</font></p>
</td>
</tr>
<tr>
<td></td>
</tr>
<?
}
else
{
mail("info@twoja-domena.pl","subscribe","1","From: <$email>\r\n"."Return-Path: <$email>\r\n");
?>
<tr>
<td colspan=2>
<p class=text>Na Twoj E-mail będ± wysyłane aktualno¶ci.</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td></td>
</tr>
<?
}
}
?>
</table>
</td></tr>

W górę

 
9. W jaki sposób mogę zarządzać funkcją "catch all" mojego serwera pocztowego?

W programie as serwera poczty w zakładce "Konto domyślne" można dowolnie sterować funkcją "catch all" swojego serwera pocztowego.

Na podane w tym polu konto E-mail będą trafiać wszystkie wiadomości wysyłane na nieistniejące nazwy kont pocztowych i na nieistniejące aliasy pocztowe.

Program umożliwia wybór konta w danej domenie pocztowej jak również konta z innej, dowolnej domeny /forwarding wiadomości na wskazane konto/.

Jeśli pola w zakładce "Konto domyślne" pozostaną puste (brak wskazania konta E-mail) funkcja "catch all" serwera pocztowego będzie NIEAKTYWNA.

W górę

10. Do czego służy i jak działa funkcja powiadamiania na serwerze ?

Ta funkcja umożliwia administratorowi serwera poczty każdej domeny wysłać pocztę jednocześnie na wszystkie istniejące konta na danym serwerze poczty.

Funkcja przydatna np. w większych firmach gdzie jest dużo kont poczty i trzeba Wszystkich powiadomić ze np. 1 maja jest wolnym dniem w pracy.

W górę

11. Co się stanie jeśli przekroczę powierzchnię właściwą serwera poczty lub konta poczty E-mail ?

Dla pojedynczego konta:

Jeśli pojedyncze konto poczty przepełni się zbyt dużą ilością składowanych na nim wiadomości poczty nowe wiadomości nie będą odbierane i będą się odbijać do nadawcy.

Dla serwera poczty:

Jeśli suma powierzchni wyrażona w MB przydzielonych dla każdego konta poczty przekroczy łączny limit powierzchni wyrażony w MB dla całego serwera poczty oprogramowanie serwera poczty odmówi zakładania nowych kont poczty.

Można zmniejszyć powierzchnie pojedynczych kont poczty lub dokupić pow. serwera poczty.

W górę

12. Jak zwiększyć powierzchnie serwera poczty E-mail ?

Podstawą sprzedaży serwerów są pakiety mające określona powierzchnie serwera www i serwera poczty.

W każdej chwili w miarę rozwoju serwisu mogą Państwo poszerzyć posiadaną powierzchnię przeznaczona na strony WWW lub pocztę E-mail nie zmieniając pakietu.

Zajrzyj na stronę ...... by dowiedzieć się więcej

W górę

13. Utraciłem hasło do serwera poczty - co zrobić ?

Procedura odzyskiwania zgubionych haseł

Zdarza się że właściciel serwera, sklepu lub konta poczty zgubi hasła dostępu. Wszelkie hasła powinny być zapisane dodatkowo w formie papierowej.
Jeśli nie mamy kopii w przypadku awarii komputera, formatowania dysku, lub innych przypadków losowych z sprzętem ulegają zagubieniu wszelkie hasła, loginy i ścieżki dostępu zapisane na dysku.

Biuro EBITDA Sp. z o.o. nie udziela telefonicznie żadnych informacji w przypadku zagubienia hasła.

W trosce o bezpieczeństwo danych naszych Klientów przestrzegamy następujących procedur.

Procedura uproszczona:
W przypadku utraty hasło może zostać odesłane na adres E-mail, którym posłużono się do aktywacji serwera, sklepu lub konta poczty.

Procedura standardowa:
N
ależy faksem przesłać do nas opieczętowane i podpisane przez
Płatnika Serwera pismo z prośbą o informacje o zagubionych hasłach.
EBITDA Sp. z o.o. zweryfikuje dane z posiadaną dokumentacją i sam oddzwoni do użytkownika lub odeśle faksem do użytkownika zagubione dane.

W górę

 
   
kontakt: biuro@ebitda.pl  ;  pomoc techniczna: admin@ebitda.pl  ;  finanse: rozliczenia@ebitda.pl  
 Kontakt telefoniczny - Infolinia: 801 00-30-37 ; Fax firmowy (61) 624-15-42
Copyright © 1997-2010 EBITDA Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Najlepsza statystyka w sieci dla Webmastera - my także jej używamy